TERMÉKKERESŐ


TERMÉKEINK

OLDALTÉRKÉP



AKTUÁLIS AKCIÓK

KAPCSOLAT
Budaörs
Kamaraerdei út 11., 2040
Tel: 06-1-430-1716
Hétfő-Péntek 12-19h
Szombat 10-14h
Balatonfűzfő
Balaton krt. 86.
Nyitás Június 1!
Hétfő-Péntek 12-19h
Szombat 10-14h
Orsi (Budaörs)
06-1-430-1716 Fecó
06-30-4636-842
Berci
06-30-9579-299













 

Mikor a parton álló szörfös a vízre pillant, szinte az egyetlen dolog, ami a szemébe ötlik, a vízen suhanó szörfvitorla, az egész felszerelés motorja. Sokan kissé túlhangsúlyozzák a vitorla jelentőségét, ami szerint az a felszerelés legfontosabb eleme a deszkán kívül.

Ez bizonyos szintig igaz is (tehát egy régi, 8-10 éves modell és egy vadonatúj közt nagy a különbség) – ami azonban ennél fontosabb, hogy egy jó és egy jó vitorla közt teljesítményben egy világot jelenthet a megfelelő árboc használata. Sokan inkább kispórolják a megfelelő árbocot a vitorlából, a csillogó, vadonatúj, trendi vászonban nem ritkán 15 - 30 százalékos carbonárbocok dolgoznak. Kétségtelen, hogy ezeknek az árbocoknak is megvan a maga felhasználási területe – nevezetesen olyan szörfkölcsönzőkben, ahol a legfontosabb szempont a bekerülési költség, valamint olyan hobbiszörfösöknél, akiknek az egyedüli szempont, hogy egy működőképes rigg legyen a kezükben.
Azoknak a szörfösöknek azonban – és ezt számtalan gyártófüggetlen teszt is megállapította – akik komolyan gondolják a szörfözést, fontosabb, hogy egy jó árbocuk legyen, mint hogy vadonatúj, csúcsmodell vitorlájuk.
Legyen inkább egy néhány éves, még jónak mondható vitorlánk, az árbocon semmiképp se spóroljunk! Ez a leggyakoribb hiba, amit szörfösök elkövetnek – az árboc ugyanis olyan drasztikus mértékben gyakorol befolyást a rigg súlyára, viselkedésére, kezelhetőségére és teljesítményére, hogy egy vadonatúj, tesztgyőztes vitorlát egy rossz árboc annyira leronthat,.hogy egy használt, 2-3 éves, közepes vitorla egy jó árboccal klasszisokkal jobbnak bizonyulhat nála. Természetesen a legjobb megoldás a jó árboc – jó vitorla párosítás, de ha választani kell, én elsőként mindenképp a jó árboc mellett teszem le a voksom.

A cég

A MaverX árbocok az olasz Reglass gyárból származnak. Az árbocpiacon vezető Reglass nevéhez fűződik az első, PrePreg technológiával előállított 100 %-os carbon árboc megalkotása 1995-ben, mely széles körű elismerést biztosított a már amúgy is nagy múltú cégnek.
A cég óriási hangsúlyt fektet a technológia és a minőség lehető legmagasabb szinten tartására, amely elsősorban a folyamatos fejlesztéseknek, a versenyzőkkel való együttműködésnek köszönhető. Kiváló példa erre Finian Maynard esete, aki új sebességi világcsúcsának beállításakor MaverX árbocokat használt. Nem kis feladatot jelentett a megfelelő árbocok biztosítása, hiszen egy Finian méretű, 110 kg-os ember és egy 10-12-es erősségű orkán találkozásakor nem akármilyen erő ébred az árbocon – ráadásul nemcsak bírnia kellett a terhelést az árbocnak, folyamatosan optimális profilt kellett biztosítania a vitorlának, hogy a rekordsebesség megszülethessen. Amint Finian sikere is bizonyítja – a MaverX árbocok megfeleltek az extrém elvárásoknak!

A technológia

A csúcsminőségű alapanyagok, a high modulus carbon szövet, a kiforrott prepreg technológia, a gondos számítások, melyek az alacsony súly biztosította előnyöket, kényelmet igyekeznek párosítani a maximális erősséggel és tartóssággal, jelentik a végső megoldást mind a versenyzők, mind az átlagszörfös árbocproblémáira. Az ív, a keménység, az ellenállás és a dinamikus, gyors kitérés (reflex) összhangját a CAE (Computer Aided Engineering) technológia alkalmazása biztosítja, mely számítógépesített eljárásként a csúcsminőségű tervezőprogramok biztosította precizitást olvasztja egységbe a kivételes minőségű alapanyagokkal. Az eredmény pedig magáért beszél – egy könnyű, mégis kivételes reflexű árboc (ahol a reflex az optimális állapotból/alaktól való kitéréstől, melyet előidézhet egy pöff vagy egy ugrás utáni leérkezés is, az oda való visszatérésig eltelt időt jelenti), mely akár túlvitorlázva, extrém viszonyok közt is ideális profilt biztosít a vitorlának.

A választék

Wave árbocok

Fireball 200 – A MaverX csúcsmodellje a nem skinny wave árbocok közt. A drop shape-es alak miatt normál hosszabbítóval működik, az alsó egy méter után azonban radikálisan csökken az átmérő, mely a skinny árbocokhoz hasonló menettulajdonságokat, és a megnövekedett falvastagságból adódóan extra erősséget kölcsönöz az árbocnak. Kivételesen gyors, dinamikus reflex, ami végig optimálisan tartja a profilt.

Crossfire 85 – A crossfire egy klasszikus, normál átmérőjű árboc magas carbontartalommal (85%), mely könnyű súlya miatt rendkívüli mértékben megkönnyíti a vitorlakezelést. Ár/érték arányban rivális nélküliként magasodik a piac fölé, a hangsúly mégis – a gyártó termékkoncepciójához híven – leginkább az értéken van.

Wave RDM árbocok

Stilo 200 – Az RDM árbocokon belül külön kategóriát képeznek a skinny árbocok, melyek átmérője a teljes árbochosszon jelentősen kisebb, mint a normál árbocoknak. Speciális hosszabbítót igényel, ám menettulajdonságai, kivételes erőssége miatt megéri a különleges bánásmódot. A skinny árbocok súlya nem feltétlenül alacsonyabb a normál árbocokénál, azonban az árboc fala vastagabb a csökkentett átmérő miatt, így jellemzően erősebb, strapabíróbb konstrukciót kapunk, ami leginkább extrém igénybevételnél, nagy hullámok közt jöhet jól. A Stilo 200 85%-os carbontartalmával, lágy, kényelmes, könnyen kezelhető menettulajdonságaival ideális választás lehet azoknak, akik komolyabb igénybevétel mellett szeretnének egy megbízható, könnyű, tartós árbocot.

Stilo 300 – A MaverX RDM árbocainak csúcsmodellje – 90% carbon, extra könnyű súly, mégis az árboc szinte golyóálló. Sok gyártó hirdeti skinny árbocait a piac legerősebbjeként, legkönnyebbjeként, ezek azonban jellemzően az alsó harmad túl vékony falvastagsága miatt nem tartják megfelelően stabilan a vitorla profilját, így a menettulajdonságok nem lesznek ideálisak. A Stilo 300 a különleges Prepreg eljárásnak, az alsó harmad vastagabb falkiképzésének, és a csúcsminőségű alapanyagoknak köszönhetően megfelel az összes elvárásnak, amit egy skinny árboccal szemben támasztanak akár a legdurvább igénybevételt produkáló profi waveszörfösök Hookipán.

Freestyle RDM árbocok

Stilo 150 – Skinny árboc a freestyle irányzat szerelmeseinek. A 65%-os carbontartalom miatt az árboc reflexe kissé puhább, a rigg jobban tolerálja a hibákat, a Stilo 200-hoz képest kissé alacsonyabb carbontartalom pedig plusz erősséget ad az árbocnak. Csavarodj ki, amennyire akarsz, slideolj, ugorj, a Stilo 150 bírni fogja.

Racing

Speedwise, Daytona 300, Daytona Pro – A napjainkban ismét virágkorát élő speed és slalom szörfözés lelkes híveinek készültek ezek a 100%-os carbon csúcsmodellek. A Speedwise elsősorban a slalom szörfözéshez készült, ami nem csak a csúcssebességet, hanem a fordulásnál és különböző irányban szörfözésnél keletkező elvárásokat is támogatja. A Daytona 300 a Finian Maynard világcsúcsához használt széria, ami bárkinek ideális választás, aki a lehető legkönnyebb és leggyorsabb árbocot szeretné. A Daytona Pro pedig 530 és 560-as méretekben készül, tehát a formula szörfösöknek készülő csúcsmodell.

2010 Surfstation.hu, Minden jog fenntartva. A képek egy részét és a karácsonyi hátteret Freepik tervezte.