TERMÉKKERESŐ

06-30-4636-842
Berci
06-30-9579-299

Ahogy a repülőgépből kilépve a lépcső tetejéről végigpillantottam az ismerős repülőtéren, elfogott az érzés – hazaérkeztem második otthonomba. A sós párával teli levegő, a hajladozó pálmafák a repülőtér előtt, minden ismerősként üdvözölt a tavalyi, közel fél éves rodoszi „száműzetésem” után.

Magabiztosan, a hazai pálya nyugalmával vágtunk tehát neki a szigetnek a 2007-es Funsurf tábor résztvevőivel. Felkerültek a szörfcuccok a kocsi tetejére, ismerős utakon, kanyarokon keresztül elindultunk a sziget déli része felé. A kisbusz csomagterében ülve, babzsákokon és szörfcsomagokon elnyújtózva figyeltem a mozgó, rázkódó csillagos éjszakai eget, és miközben görög városkákon átsuhanva az utcai lámpák narancs fényei repültek az ablakon túl, én egyre csak arra tudtam gondolni – megint egy utazás - szél, homok, egy hónap Prassonisin.

Európa egyik szörfös kulthelyét azt hiszem nem kell bemutatnom – mindenki ismeri, vagy legalábbis hallott róla. Minden egy helyen – sima víz, hullámok, homok, kissé nomád élet, bozót, lakókocsi hegyek, ismerős arcok. A társaság hamar hozzászokott a körülményekhez, rögtön az első nap hozzá is láttunk a „munkához” – reggel elméleti okosítás a parton, délelőtt oktatás a kezdő csoportnak, délben vagy koradélután (széltől függően) a haladóknak. Minden reggel tehát kis csapat vette útját a sima vizes oldal felé, hónuk alatt deszkák, szemükben elszántság, az oktató fején egyszerre két vitorla :)… Egyre gyakrabban sikerülgető beach startok, wasserstartok, fordulások, siklások a vizen. Amikor aztán megérkezett a siklószél, elindult az ipari szeletelés, haladó nebulóink pedig egymás után tették magukévá a manőverarzenál egyre komolyabb elemeit – duck jibe, body drag, 360 (néha csak 359 :)..), ugrások, volcan próbák. A partról néha instrukciók, ordítások, heves mutogatás. Zajlott tehát az intenzív szörfélet.

A délután többi része a szabad szörfözés jegyében telt, az előző évekből ismerős óriási tömeg szerencsére nem volt annyira vészes, mint korábban, volt hely gyakorolni a trükköket, száguldozni a tükörsima flat vízen, vagy kalandozni a wave oldalon. Aztán egyszer csak valahol nyugaton a tengerbe bukott a nap, mi pedig elővettük az aznapi élményeket, a vízipipát, helyi italkülönlegességeket (Retsina, Ouzo, meg a helyi Mythos sör) és kezdetét vette az este. Igazi felüdülés volt kiszabadulni az itthoni „kultúrsokkból”, és késő éjszakáig beszélgetni, tévé, internet, áram nélkül, gázlámpák fényében. Körülöttünk a homokdűnék, bokrok, esti csend, fölöttünk a ragyogó tiszta csillagos ég – sehol nem látni talán ennyire tisztán. Aztán egyszer csak győzött a fáradtság, elaludt a shisha, véget ért az utolsó sztori is, és mindenki aludni tért lakókocsiba, sátorba, bokor alá :).

Nagyon gyorsan eltelt az első két hét, és hazamentek a Funsurfösök. Volt részünk kis szélben, nagy szélben, előkerült a négyes vitorla is párszor. Bejártuk a szigetet is, Lindos várát, Rodosz városban a Bar Streetet, ahol hajnalig ment a bulizás. Összességében nagyon jó két hetet zártunk, tanulságokkal, élményekkel, sikerrel, kicsit lyukas tenyérrel. Eljött tehát a huszonkettedike, hazarepült mindenki, aki a táborba jött. Ettől persze nem állt meg az élet a magyar bázison, jöttek az új arcok, mindenki lelkesen riggelt, amint befutott, és rohant a vízre. Prassonisi legszebb arcát mutatta – szinte minden nap kifújt 5-6-os szél, utolsó héten pedig megérkeztek a nagy hullámok is a wave oldalra. Annyi volt a big day, hogy lassan big weeket éltünk át, a hatos vitorlák kényszerpihenőt tartottak, dolgoztak a négyesek, négyfelesek.

Minden este kipirult arcok siettek a víz felől, ment az élménymesélés, újraéltük az összes hőstettet, óriási bukást, hatalmas ride-ot. Időnként ronggyá szakadt riggek, kettétört bumok fölött csodálkoztunk, ragasztottunk, próbálkoztunk. Szép, egyszerű napok voltak – nem volt más eldönteni valód, mint hogy olvass egy kicsit, visszatérj a vízre, esetleg elugorj a boltba valamiért. A szél meg csak fújt-fújt szakadatlanul, beterített lassan mindent homokkal, kinn hagyott deszkazsákot, asztalt, széket, esti beszélgetéseket, álmokat. Kivételesen szerencsés számkivetettek voltunk.

Képek az útról
2010 Surfstation.hu, Minden jog fenntartva. A képek egy részét és a karácsonyi hátteret Freepik tervezte.